F INFOGRAPHIC_ APA YANG PENDUDUK IRAN FIKIR TENTANG GLOBAL WARMING ~ sPRing_kaRAt

Pages

Dec 29, 2012

INFOGRAPHIC_ APA YANG PENDUDUK IRAN FIKIR TENTANG GLOBAL WARMING

Tahukah korang bahawa isu pemanasan global semakin teruk dan masih ramai yang masih tidak tahu dan ada yang takkan ambil tahu akan seriusnya masalah nie.. so hari nie aku nak share dengan korang sedikit info tentang survey yang dijalankan.. jom tengok info bergambar yang disediakan nie..


Apabila ekonomi AS mula merudum pada tahun 2008, kepercayaan rakyat Amerika  dalam perubahan iklim turut turun- survey  menunjukkan bahawa peratusan Amerika yang fikir iklim telah berubah jatuh 14 mata, 71-57, antara 2008 dan 2009.

tetapi nombor tersebut  telah meningkat – ianya telah mencapai 70 peratus pada September lalu - tetapi bilangan rakyat Amerika yang mengatakan bahawa mereka bimbang mengenai perubahan iklim masih tujuh mata lebih rendah daripada survey pada tahun 2008 (63% rakyat Amerika adalah "sangat" atau"agak" bimbang mengenai perubahan iklim pada tahun 2008, berbanding dengan 58% pada tahun 2012).

Ianya juga jauh lebih rendah berbanding di Iran, di mana 80% daripada penduduk bimbang tentang pemanasan global, menurut infographic hari ini. Jom lihat.. 





0 comments :

Post a Comment

KLIK SEKALI SEHARI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...