F KISAH SERAM DI GENTING HIGHLAND 02 ~ sPRing_kaRAt

Pages

Oct 28, 2011

KISAH SERAM DI GENTING HIGHLAND 02




Lagi kisah seram di Genting Highland...kali nie aku nak share kisah yang berlaku di Apartment Ria, First World Hotel dan Cradle Rock...







Apartment Ria



Ini cerita apa yang mereka kata pernah berlaku di sini dan mungkin menjadi sebab ianya berhantu:

kononnya dalam bilik tu ada seorang lelaki cina yang telah membunuh diri dengan mengelar-gelar badannya dan kemudian menggantungkan dirinya di tengah-tengah rumah tersebut……… setiap hari kejadian yang berlaku itu akan berulang-ulang kembali dan ada penghuni hotel yang penah terserempak dengan lelaki cina tersebut dengan keadaan badan berlumuran darah.. memang menyeramkan suasana di dalam bilik hotel tersebut….. sehingga kini, bilik tersebut tidak pernah di buka dan di palang dengan kayu…. kalau ada di antara anda yang penah mendiami hotel tersebut, pasti anda akan perasan ada sebuah bilik bilik yang telah di palang dengan kayu….

Ini yang berlaku di sini:

-Bunyi orang pindah rumah, bunyi ‘ting’ seperti oven dah panas, bunyi lesung ditumbuk dan lain-lain lagi
-Bunyi lif yang selalu terbukak (tapi bila tengok tak bukak pon)
-Ada masa lif akan stop sendiri di tingkat-tingkat tertentu, sampai tutup pun dia akan terbukak balik.. (Kalau nasib tak baik,nampak la pape)
-Terasa diperhatikan,di penjuru bilik
-Ada ‘orang’ lain dalam apartmen



Saksi berpengalaman di Apartment Ria:

“hishh apartment RIA memang ada sesuatu..dekat semua penjuru pun rase scary je..dia punya bilik pun seram..tapi aku nie stok berani laa gak..ade sekali aku masuk 1 bilik nie (1 unit 2 bilik) before tu tak rasa apa pun normal je..skali bile masuk je bilik tu sebab nak amik bantal tetibe je bulu roma naik..rase macam seram jerr..macam ada benda je dekat bilik tu…lepas itu setiap malam ade bunyi ‘tinng’. macam bunyi bila oven dah panas.”

First World Hotel



Ini hotel yang pernah menjadi Hotel Terbesar di dunia sebelum ini. ramai juga yang dah kena kacau di sini.

Ini kesnya:

-Ada orang berjalan dari atas katil, memang terasa tilam korang penyek time ‘benda’ tu berjalan, serta dengar bunyinya skali
-Darah keluar dari tingkat atas,nampak kat cermin tingkap
-Nampak kelibat orang terjun dari atas, berbaju merah
-Kelibat wanita berambut panjang mengurai, dalam bilik
-Tv terbuka sendiri, takde siaran



Saksi berpengalaman di First World Hotel:

" dekat 1st world pun seram aku dengar cerita membe aku ada perempuan rambut panjang mengurai duduk tunggu tepi katil tu yg diorang cita la tapi aku ada pergi stay dekat 1st world last 2years tak ingat tower berapa...dah penat dekat theme park dia, so kitorang pun malas nak balik, stay sana...malam tu aku tak boleh tidur rasa macam ada orang usha je....aku baring lepas tu macam dengar bunyi tv on (bunyi yang takde siaran tu), padahal aku dah off pun membe aku kat katil 1 lagi dah selamat tidur aku raas aku tidur pun still buka mata sampai pagi sunyi sepi genting tu kalau tengah malam"

Cradle Rock



Tempat ini juga dikatakan juga agak “keras”.
Ini yang berlaku di sini:

- batu tersebat berhayun dengan sendirinya
- kelibat seorang perempuan berkeliaran pada tengah malam



Saksi berpengalaman di Cradle Rock:

"budak genting panggil tempat tu BATU BERAYUN…sebab kedudukan batu macam tergantung…alah korang mesti perasan punya…kalau pergi sana sebab tempat tu kat tepi jalan je…. dekat situ selalu juga ada budak kena sakat sebab merendek dekat situ diorang kata dekat situ ada kes suicide tapi dah lama la…membe aku kena dekat situ… dia pergi jalan2 malam la time tu, dia nie selalu lepas kerje pergi jalan2 dekat area tu ada 1 malam, tu nasib tak baik.. nampak la benda tu… nampak cam perempuan menangis2... ingat nak tolong la..pergi tanya….. makin lama makin kuat tangisan nya..dari menangis tukar mengilai kuat… nasib baik membe aku ni kira kuat juga la.. die cabut slow2 esok demam gak la 2 hari"



sumber : melvister.com


9 comments :

sy suke citer seram ... tp ni bace tgh2 malam lak.. ade sikit seram ... heee ~

btul ke cter ni....?seram ngat aih ak baca...

pengalaman sndr ke??
seram betul...boleh buat filem ni...dan...jgn usur lawak..nnt xjadi..
ehh gurau2...kang ada lak buat betul2..

aku mang dikacau di 1st world hotel tingkat 18 tower 2... brdekatan dengan amber court... seriusly ms mle2 sblm aku g, mcm2 cite aku tgk n dgr kt byk blog tntang pngalam kne kaco, mle2 rs cm xcye, skali kene btg idung sndri xmenahan aku... aku ptut ikotkn tdo cna 2 mlm... tp pas kne kaco aku stay semalam jew, coz xtahan aku... ms kne kacau 2, time 2 aku tdo, tv aku tutup, tibe2 trbukak sndri, tp siaran xd... so aku pn rs tkut sbb dlm blog pn dieorg kene kaco mcm 2... so aku pn cube beranikn diri, aku ttup tv 2 blik... yg pliknye, tv 2 channel 3, stahu aku tv 3 skng mang xd ttup siaran... pas aku ttup aku try bkak aku tgk ade siaran balik kt tv 3... aku pn nk sdapkn aty aku pk mybe die pnye coverage xbp clear kot, tp aku biakn on tv 2, n then ttup bnyi tv 2... skali, tv 2 xd siaran ag... aku pn mang mngucap pnjang r dgn bulu roma meremang, aku ttup ngan selimut pkse dri nk tdo... dlm beberapa mnit lpas 2 aku pn dgr org cm tgah drill dinding, plik.... xkn malam2 bute cm nie dieowg nk repair2... seram gak jdnye... pastu dgr bnyi tapak kaki brjalan, tgk kt pintu yg de cermin tgk lua 2 xd org... so aku pn tahan je la, aku pk nie jew la last aku tdo cna... aku sanggup rugi dr aku dikacau kt cna... seram smpai meremang bulu roma... ini mmg kejadian yg serius...

mule2 aku mmg xcye sbb hnye bc di blog2 sahaja... da kene skali baru tahu... tp mang aku da xkn tdo cna lg, aku da dkt 5x tdo cna, kali nie plak nasib aku trkene... nak gler jd nye time ... mang xkn tido di sana lg.... kalo aku g pun aku lbih rela g aritu n balik aritu je...

Assalamualaikum..aku ngn kawan kawan aku penah kena dkat apartment ria.that time tahun 2004 mcm tu la..aku ngn kawan2 aku smpai lambat juga rasenye nak dkat magrib la kitorg checkin sana..lpas isya tu kitorg lepak lepak kat ruang tamu tngok tv..ade yg dah mngantuk konon lepak bilik bring baring..tapi aku xtau la knape start checkin aku xsdap hati gile..tngah lepak lepak tu dlm 11 lebih sume nak masuk bilik..aku sorg je hg x masuk bilik.xngntok lagi.lpak tngok tv..alih alih tv padam sendiri..ok fine la..aku diam je..aku masuk bilik tibe tibe dorg tanye aku,asal x tutup tv tu..aku pun kuar la balik..elok je dye padam sendiri.aku fikir,lantakla..kitorg baring satu 2 katil yg disambung 4org tdo skali..bayangkn lampu punya cover tu..yg bulat tu..jatuh betul betul sipi je dari muka aku..perghhh kalo kene.. Naya..kitorg panggil maintanance..dye slambe je ckp..bende ni da biase da..tnggal xkene org je lagi..yg member kitorg bilik lagi satu tu..siap dye kaco kaco main cakar cakar cermin tngkap lagi..adoaiii..ingt nak stay 2mlm..esoknye checkout..

Post a Comment

KLIK SEKALI SEHARI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...